Problemen Origin

SIMSHELP

voor meer technische informatie over de sims-spellen

Problemen met Origin

Sinds legale exemplaren van de Sims-4 ALTIJD aangemeld moeten worden bij Origin ontstaan er veel problemen / misverstanden. Dat was t/m Sims-3 geen verplichting maar een optie. Nu MOET het !

 

1. De aanmelding bij Origin

Het aanmelden van het spel is al verplicht bij de installatie.

Je moet dus een account aanmaken (of je hebt het al) met je eigen ID, emailadres en wachtwoord.

Zodra je de productcode van een spel hebt geactiveerd kan NIEMAND anders jouw code nogmaals gebruiken.

 

2. Het goed noteren van je account-gegevens.

Omdat NIEMAND jouw productcode nogmaal kan gebruiken, OOK JIJ NIET, als die niet is aangemeld met jouw ID en wachtwoord, is het bijzonder belangrijk dat je die gegevens ergens opslaat.

 

3. Extra accounts

Wanneer je meerdere accounts hebt aangemaakt moet je natuurlijk wel goed weten onder welke ID en wachtwoord je bepaalde spellen hebt geregistreerd. Verkeerde ID invoeren en je hebt geen toegang tot een bepaald spel dat onder een andere ID is geregistreerd.

 

4. Sims-4 op meerdere computers installeren.

Je kan de Sims-4 op tientallen computers probleemloos installeren door je, vanaf een willekeurige computer, aan te melden bij Origin met de juiste ID en wachtwoord waarmee je destijds voor de 1e keer de Sims-4 hebt geactiveerd.

Ga in dat account naar My Games (Mijn Spellen) en klik op de afbeelding van het hoesje van de Sims-4.

Het spel zal dan gedownload en geinstalleerd worden op de computer waar je op dat moment achter zit.

Je kan de spellen dan niet tegelijk vanaf meerdere computers spelen.

 

5. Off-line spelen

Om aan de beperkingen van punt 4 te ontkomen kan je je Origin account instellen op Off-Line.

Volgens Electronic Arts heb je maar 1x verbinding via internet nodig voor de registratie en daarna zou het spel geen internetverbinding meer nodig hebben.

Mijn persoonlijke ervaring is dat je dan echter beperkingen ondervindt bij b.v. Bouwen.en Opslaan, maar dat heb ik nog niet tot op de bodem kunnen uitzoeken.

 

 

Foutmelding: Deze productcode is al gebruikt.

Simpele oorzaak, je hebt je niet bij Origin aangemeld met hetzelfde ID en wachtwoord als waarmee je destijds je spel voor de 1e keer hebt geregistreerd.

 

Origin instellen om automatisch updaten te verhinderen

 

Wanneer je met originele + gedownloade spellen werkt zal Origin proberen je geregistreerde spellen te updaten met de laatste patch voor dat geregistreerde spel.

Gedownloade spellen zijn niet geregistreerd en Origin ziet die downloads dan ook als ongewenst en zal ze onschadelijk maken waardoor je gedownloade spellen niet meer zullen werken.

 

Om dit te voorkomen moet je Origin als volgt instellen:

 

  1. Open Origin
  2. Klik links boven op de naam Origin
  3. Kies Toepassingsinstellingen
  4. Zoek op de pagina naar het hoofdstuk Updates
  5. Haal daar alle vinkjes weg (als ze zijn aangevinkt)
  6. Sluit Origin

 

Heb je nog andere via Origin aangeschafte en geregistreerde spellen, dan kun je die altijd handmatig updaten door op het hoesje van het spel in Origin te klikken.

 

Tarac Productions ©2007-2015

THESIMS™ is een handelsmerk van Maxis™, EA Games™ en Electronic Arts™

Deze site is op geen enkele wijze geassocieerd aan Maxis™, EA Games™ of Electronic Arts™